Cara SMS Untuk
Aktifkan//Daftar SIMKAD ToneExcel
Peringatan: Sila ambil perhatian sebelum pendaftaran
Peringatan: Sila ambil perhatian sebelum pendaftaran
1. Mesti isi nombor IDP (no id penaja
anda), baru boleh mendaftar kad telefon.
2. Tolong semak sebelum menghantar SMS
: Nama, IC, SIM, PUK, IDP adalah betul.
3. Selepas menghantar SMS pendaftaran
dalam 1 jam, kemudian syarikat itu akan SMS kepada anda nombor telefon kad baru itu,
dan nombor ahli. Tidak diterima SMS
selepas 1 jam, segera memanggil kepada 010-5000969 / 010-5333969.
4.
Bila anda sms, guna handphone yang
lain dahulu, jangan sms menggunakan simkad tunetalk yang baru tu, kerana simkad
tersebut belum aktif lagi.
5.
Apabila sudah dapat
nombor dan IDP, sila buat satu SMS/call menggunakan
simkad toneexcel itu kemana-mana sahaja, jika tidak SMS/call, simkad tersebut
akan expired selepas 14 hari.
6. Mendaftar mengguna no telefon lama, selepas pendaftaran yang berjaya,
perlu menunggu 48 jam . Sampai simcard lama tidak ada line, menukar tone excel simkad baru, boleh digunakan.
7. mendaftar mengguna no telefon baru, seperti empat digit terakhir ingin menukar
, anda boleh hubungi 010-500 1333 (tune talk Careline)
8. Sesiapa menggunakan no telefon lama ,
anda mesti individual line dan tiada sub
line.
9. Jika ada sub line, semua sub line mesti
digantikan oleh individual line dulu, kemudian SMS mendaftar tone excel simcard.
10. Sesiapa menggunakan nombor baru, SMS pendaftaran yang senang. Selepas menerima sms jawapan dalam tempoh satu 1 jam ,kemudian boleh menggunakan simkad baru.
11. prepaid card user hendak menggunakan nombor lama : Menunggu apabila telefon baki tunai sebanyak RM3 kemudian mendaftar kad baru. Sebab selepas didaftarkan dan berjaya , baki tunai yang lama tidak akan mengekalkan baki .
12. Postpaid card user hendak menggunakan nombor lama:
a. membayar bill telefon yang lama syarikat, kemudian sms mendaftar kad baru.
b. terus mendaftar kad baru, kemudian membayar bill telefon yang lama syarikat.
10. Sesiapa menggunakan nombor baru, SMS pendaftaran yang senang. Selepas menerima sms jawapan dalam tempoh satu 1 jam ,kemudian boleh menggunakan simkad baru.
11. prepaid card user hendak menggunakan nombor lama : Menunggu apabila telefon baki tunai sebanyak RM3 kemudian mendaftar kad baru. Sebab selepas didaftarkan dan berjaya , baki tunai yang lama tidak akan mengekalkan baki .
12. Postpaid card user hendak menggunakan nombor lama:
a. membayar bill telefon yang lama syarikat, kemudian sms mendaftar kad baru.
b. terus mendaftar kad baru, kemudian membayar bill telefon yang lama syarikat.
13.
Sila simpan Simcard badan besar ini, untuk claim insurance ..
Hantar SMS pendaftaran ke nombor:
014-705 7769 (10am
to 12am)
Cara SMS 1 : Untuk aktif SIM/kekal no lama
A) BAGI PENGGUNA
My Kad
AD_ Nama Penuh _SIM no _PUK no _IC no _ Alamat_ Poskod _ LineLama nama syarikat _ No Telefon
lama _ Nama Bank_ No Bank akaun _IDP_ (no
id penaja anda)
Contohnya:
AD EMILY BONG 801XXXXX
789XXXXX 80123401XXXX NO 168 JALAN 21 TAMAN DAHLIA 81200 DIGI 0167771234 MAYBANK
10101234XXXX IDP 123XXX
B) BAGI PENGGUNA
SELAIN DARI My Kad (contoh :
Kad Tentera, Kad Polis)
AD_ Nama Penuh _SIM no _PUK no _ NoTentera/Polis_TarikhLahir _ Alamat_ Poskod _ LineLama
nama syarikat _ No Telefon lama _ Nama Bank_ No Bank akaun _IDP_ (no id penaja anda)
Contohnya:
AD EMILY BONG 801XXXXX 789XXXXX RF96310 01/03/1976 NO 168 JALAN 21 TAMAN DAHLIA 81200 DIGI 0167771234 MAYBANK 10101234XXXX IDP 123XXX
C) BAGI PENGGUNA
PASSPORT
AD_ Nama Penuh _SIM no _PUK no _ No
passport_Negara_TarikhLahir _
Alamat_ Poskod _ LineLama nama
syarikat _ No Telefon lama _ Nama Bank_ No Bank akaun _IDP_ (no id penaja anda)
Contohnya:
AD EMILY BONG 801XXXXX 789XXXXX A123456 INDONESIA
01/03/1976
NO 168 JALAN 21 TAMAN Dahlia 81200 DIGI 0167771234 MAYBANK 10101234XXXX IDP 123XXX
NOTA TAMBAHAN :
Kalau 2 jam hantar ke 014-705-7769
tapi tak masuk atau tiada reply, sila ikuti 2 langkah di bawah
Langkah 1
: Periksa semula format yang telah dihantar, dikhuatiri ada kesilapan. Hantar
semula sms jika ada kesilapan format.
Langkah 2
: Jika sudah yakin tiada sebarang kesilapan format sms, sila hubungi DEC di
talian 0111-508-1515 / 0111-509-1515 / 0111-512-1515 / 0111-513-1515 /
0111-514-1515. Waktu DEC menjawab telefon : Isnin hingga jumaat (10 pagi - 5
petang) , Sabtu (10 pagi - 2 petang)
Sila Top Up tiap-tiap bulan (sekurangnya RM20), jika tidak top up selepas 45hari akan dibatalkan simkad anda. Maksudnya nombor telefon anda akan ditamatkan dan hilang ahli Tone Excel lagi.
Cara SMS 2 : Untuk aktif SIM/nak dapat nombor baru
A) BAGI PENGGUNA
My Kad
AD_ Nama Penuh _SIM no _PUK no _IC no _ Alamat_ Poskod _ Nama Bank_ No
Bank akaun _IDP_ (no id penaja anda)
Contohnya:
AD EMILY BONG 801XXXXX
789XXXXX 80123401XXXX NO 168 JALAN 21 TAMAN DAHLIA 81200 MAYBANK 101012345678
IDP123XXX
B) BAGI PENGGUNA
SELAIN DARI My Kad (contoh : Kad Tentera, Kad Polis)
AD_ Nama Penuh _SIM no _PUK no _ NoTentera/Polis_TarikhLahir _ Alamat_ Poskod _ Nama Bank_ No Bank
akaun _IDP_ (no id penaja anda)
Contohnya:
AD EMILY BONG 801XXXXX 789XXXXX RF96310 01/03/1976 NO 168 JALAN 21 TAMAN DAHLIA 81200 MAYBANK 10101234XXXX IDP 123XXX
C) BAGI PENGGUNA
PASSPORT
AD_ Nama Penuh _SIM no _PUK no _ No passport_Negara_TarikhLahir
_ Alamat_ Poskod _ Nama Bank_ No Bank
akaun _IDP_ (no id penaja anda)
Contohnya:
AD EMILY BONG 801XXXXX 789XXXXX A123456 INDONESIA
01/03/1976 NO 168 JALAN
21 TAMAN DAHLIA 81200 MAYBANK 10101234XXXX IDP 123XXX
Cara SMS 3 : Selepas pendaftaran, ingin menggunakan nombor lama (bila-bila masa,
pun boleh “port in” SMS system)
PT_ Nama Penuh _SIM no _PUK no _IC no _ Alamat_ Poskod _ LineLama nama syarikat _ No Telefon
lama _ ID_ (no id anda)
Contohnya:
PT EMILY BONG 801XXXXX
789XXXXX 801234015678 NO 15 JALAN 21 TAMAN Dahlia 81200 DIGI 0167771234 ID
XXXXXX
Cara SMS 4 : Selepas Pendaftaran, hendak tambah akaun bank maklumat:
BN_Nama Penuh_ Nama Bank _ No Bank Akaun _ IC no _ID_ (no id anda)
Contoh:
BN MAYBANK 801234015678 10101234XXXX ID XXXXXX
Ahli-ahli baru mesti lakukan: (selepas mendapat id ahli)
1. Pergi wedsite:
www.toneexcel.com, ahli log
in (sudut kanan atas halaman rumah):
· username: IC number (tanpa menambah
"-") · password: 1234 (kali pertama)
2. Kemudian menukar password
3. Kemudian masukkan "member care", menyemak
maklumat peribadi dan nombor akaun bank.
4.
edit
beneficiary
5. Ahli boleh menyemak ke atas pendapatan sendiri (incentives) ,
pertubuhan sendiri (membership) , data peribadi (member care).
6. jika maklumat tidak betul,
boleh tukar dan isi maklumat sendiri yang betul. Selepas tekan "SAVE".
Ahli-ahli baru sila rekod:
Sila simpan nombor telefon yang bawah:
1) tune talk Careline
: 010-5001333
~ Scores, tiket penerbangan, insurans,
rangkaian kabel, masalah Tetapan Internet
2) Tone Excel Careline : 010-5000969 / 010-5333969 / 03-2780 3868
~ Akaun ahli Suruhanjaya masalah, tetapi
tidak mengeluarkan kad
3) Careline kemasukan
data (DEC) : 0111-5081515 / 0111-5091515
~ Pendaftaran satu jam belum dipulihkan,
IDP didaftarkan segera melanda salah (di hadapan mereka masih belum berdaftar),
masalah turntable (dengan nombor lama kembali isu-isu)
Call/ SMS rate
This sim card is using tune-talk line (line provided by celcom and managed by tune company) and the Call / SMS rate is below:
This sim card is using tune-talk line (line provided by celcom and managed by tune company) and the Call / SMS rate is below:
Call rate : 28 sen /
min SMS rate: 10 sen /sms Internet rate: 10 sen / mb
Handbook:
top up/reload *122*<16digit>#
(press
CALL)
check call
balance *133#
(press CALL)
transfer balance
to others *111# (press CALL) (choose 3:credit)
check
internet package balance *134# (press CALL)
Roaming / IDD Call / Blackberry plan:
Internet Plan: (sms keywords to 2222)
Validity
|
Price(RM)
|
Package
|
keywords
|
SMS keywords to 2222
|
Per Day
|
RM 1.88
|
50MB
|
50MB
|
key 50MB
to 2222
|
Per Week
|
RM 17
|
200MB+free call 20 mins(Tone Excel member only)
|
CC17
|
key CC17
to 2222
|
Per Month
|
RM 42
|
1GB
|
1GB
|
key 1GB
to 2222
|
Per Month
|
RM 64
|
1GB+free call
60mins+100sms(Tone Excel member only)
|
CC64
|
key CC64
to 2222
|
Per Month
|
RM 99
|
3GB
|
3GB
|
key 3GB
to 2222
|
Reload Validity and big point
Where to Reload/ Topup
● Tone Excel members can purchase topup in
these locations. Just drop into these locations and ask the counter for “TuneTalk Topup” with the required amount.
1.
Shell, Petronas, Petron, BHP, Caltex
2.
Tesco, AEON Big, Cold Storage
3.
Maybank, Public Bank, HongLeong Bank, CitiBank,
AmBank, CIMB, Bank Rakyat
4.
Watson, Guardian, 7-Eleven, KK Mart.
5.
Bank online top up TONE EXCEL prepaid card. Choose
“tune talk”.
● Tone Excel members also have the choice of
topup from ATMs or E-Banking of the listed banks. Bank online top up TONE EXCEL prepaid card. Choose
“tune talk”.
● Tone Excel members also have the choice of
topup from TuneTalk Selfcare.
RM100K INSURANCE
All
subscribers who Top Up a minimum of RM50 each month and remain in active
status are automatically covered.
Please check your status at http://www.tunetalk.com/my/services/insurance.
Please check your status at http://www.tunetalk.com/my/services/insurance.
OR Contact : 03-2708 9000
Please note:● that there is a 60 days “Cooling Off” period from the day you activate your Tune Talk SIM before you are eligible for coverage
● and some exclusions apply.
How to get free Air Asia
Ticket
When you reload/topup your tone excel sim card, you
will accumulate big points.
1) The big points can redeem for FREE AirAsia Ticket.
Please check the details at: http://www.tunetalk.com/my/bigpoints
1) The big points can redeem for FREE AirAsia Ticket.
Please check the details at: http://www.tunetalk.com/my/bigpoints
2) Call Tune Talk Customer
care at 010-5001333 , 03-79490000 or 13100 for assistance or email to us
customer.care@tunetalk.com
Selfcare change last 4 digits
phone number
Don’t
like your phone number? Or you just want to change your phone number? Yes, you
can change phone number anytime at Tune
Talk Self Care. If you not register yet, please register first.
1)After
Register as member between 24 hours is free to change phone number.
2)Over
24 hours , can change any time but charge RM5 each time.
How
to change?
1)
Contact tunetalk careline : 010-500 1333
2) Selfcare online change: http://www.tunetalk.com/my/contact/selfcare
Please
learn at: http://www.toneexcel.my/member-setting/change-phone-number/
3% top up cash rebate
When you reload / top up , will get 3% cash rebate (Everytime top up must be RM30 or above )
When you reload / top up , will get 3% cash rebate (Everytime top up must be RM30 or above )
Ahli yang
ingin mengetahui dan belajar maklumat Tone Excel, boleh search internet:
Tone Excel Company Wedsite: http://www.toneexcel.com
Blogspot Wedsite: http://www.toneexcelcare.blogspot.com (chinese/malay)
No comments:
Post a Comment